dimecres, 6 de maig del 2009


LES ALGUES


Entrevista a la Conxi biòloga marina:

-Hola, perquè et vas especial·litzar en "Les algues"i no en una altra cosa del mar?

-Quan era petita, tenia clar que volia ser biòloga i que volia especial·ltzarme en zoologia o ecologia. Però quan vaig fer segon de carrera a Botània ens van enseyar les algues, vaig veure desseguida que m 'agradaven molt, i, com llavors vivia a St Antoni, tenia la possibilitat d'anar cada setmana al mar i continuar estudiant-les. Així ho vaig fer, i en acabar els estudis vaig tenir l'oprtunitat de fer una tesi doctoral en ficologia (l'especial·litat de les algues), i des de llavors em dedico a aixó.

-Totes les algues tenen la mateixa mida?

-No, d'algues, n'hi ha des de microscópiques, unicel·lulars microscòpiques fins a macroalgues. Algunes de les quals poden arribar als 60 o més metres d'allargada.

-Què són les macroalgues?

-Són les algues pluricelulars, ( que tenen moltes cèlules ), i que són visibles a ull nu, és a dir, sense l'ajut d'una lupa o microscòpi.

-Les macroalgues viuen fixades a la roca o a la sorra?

-La majoria d'espècies viuen fixades sobre algun substracte dur, però algunes espècies tambè poden viure sobre sorra, com l'espècie invasora
Caulerpa Faxifolia.

-Són comestibles?

-Hi ha diverses espècies comestibles.
Les mes conegudes són dues algues, Brunes i que ve s'anomenen Kowbu
i Wakawe, també és molt apreciable l'alga vermella anomenada Nori.

- De quins colors són les macroalgues
?


-Vermelles, Brunes i Verdes.
Les més abundants són les vermelles.


-Quins són els principals hervíbors que trobem al medi marí?


-Són els eriços. També hi ha alguns peixos i algunes pallerides hervíbores,
però els ele eriços són els principals consumidors d'algues.

Per acabar, el cambi climàtic afectarà d'alguna manera les algues?

-Es pensa que si perquè el canvi climàtic està probocant l'escalfament de l'aigua que hi ha a la terra, i això farà que les espècies d'efinitats fredes es desplassin cap al nord i eliminades, mentres que moltes espècies que vivien al centre o al sud del mediterrani es desplassaran cap al nord i desapareixeran.


Moltes gràcies!!!! Judith







11 comentaris:

  1. Creiem que la lletra és massa gran.


    tots els del grup 4

    ResponElimina
  2. Les línies estan molt juntes i la lletra es massa grossa.
    Lucia.

    ResponElimina
  3. Quina entrevista tan interessant! Us felicito per la iniciativa d'escriure sobre un tema que ens toca molt d'aprop.
    Sta. Laura

    ResponElimina
  4. Ara desde casa si que es pot canviar!!

    Algú em sap dir com és que a l'escola no va bé i a casa si??

    Judith

    ResponElimina
  5. Molt bé, veig que ho heu pogut solucionar!

    ResponElimina
  6. El problema de la lletra es el del programa. Jo quan vaig anar a casa meva vaig posar la lletra encara més petita i em va sortir com voliem que sortis. Si es posa més petita de normal et surt normal, i si la poses encara més petita té surt com la voliem.
    Marta A. Surt JapMap perquè es el blog de meu germà i el meu
    Adèu

    ResponElimina
  7. Hola nois, jo he trobat algunes faltes. Per a mi hi ha algunes paraules utilitzades en aquesta entrevista molt dificils , és a dir, massa científiques i no ho entenc , ho podrieu posar amb les vostres paraules. Però trobo que és un tema molt interesant.

    SÍLVIA

    ResponElimina
  8. Sílvia aquestes paraules les he escrit en cursiva perquè és vegi que són científiques.
    No les puc canviar.
    Judith

    ResponElimina